ilonenhedy.reismee.nl

Dag 5: van Rolde naar Zuidlaren

Na een heerlijk ontbijt in onze b& b in Annen bracht de gastvrouw Marinette ons naar Rolde. Het blijkt eenvoudiger te zijn om met de bus vanuit Zuidlaren naar Annen te gaan dan vanuit Rolde naar Annen. Wij liepen de route dus ook andersom vandaag. Het regende 's ochtends al en op ongeveer 1 uur na heeft het de hele dag geregend. Jammer maar desalniettemin was de route overweldigend mooi. Prachtig heidegebied met waterplassen, zandverstuivingen en Schotse Hooglanders. Lisa had zichtbaar plezier toen zij op de heide los mocht lopen. Zij sprong met 4 poten in de lucht van blijdschap. Opeens hoorden wij Lisa een gek geluid maken, een soort piepend blaffen. Uit het niets sprong een haas, achtervolgt door een Bracco Italiano het pad op. Het haas schrok zo van Ilon dat hij zowat op Ilon sprong en daarna snel het hazenpad koos. Lisa deed het prima, Ilon kon haar bij het haas weghouden. In het plaatsje Gasteren wilden wij een pannenkoek gaan eten. Wij hoorden namelijk dat de pannenkoeken daar prima waren. Op de deur stond 'verboden voor honden' maar aangezien er niemand binnen zat dacht ik dat we misschien toch Lisa even mee mochten nemen naar binnen. Helaas! De eigenaresse was er niet van gediend. Gelukkig konden wij,veel later, bij de Drentse Aa een heerlijke pannenkoek eten. Zeegse is de plaats waar de vader van Ilon een huisje had dus lopend door dit gebied komen allerlei herinneringen naar boven..... Bijzonder zijn de gedichten op Dennenoord. Deze laten de geschiedenis van de ' Vereeniging tot Christelijk verzorging van krankzinnigen en zenuwlijders' in Nederland goed zien. Zo rond 16.00 uur kwamen wij aan in Zuidlaren. Met de bus in 15 minuten naar Annen en daar weer heerlijk bijgekomen. Een mooie en regenachtige dag!!!

Erik

Ach dames...jullie hebben het toch maar goed.. veel nattigheid maar wel een prachtige natuur. Ik had vandaag ook veel nattigheid..in de keuken van de huurders..en met een veel minder leuk uitzicht..;-)