ilonenhedy.reismee.nl

Dag 4: van Haren naar Zuidlaren

De tweede keer met de NS. Geoefende NS reizigers zullen niet zo snel meer schrikken maar ik wel toen ik op het Centraal station, gepakt en gezakt, goed voorbereid op de reis die komen ging ontdekte dat de trein via Utrecht naar Amersfoort niet reed!! Hoe kan een trein nu niet rijden...??? Je moet toch van je vervoer op aan kunnen. Enfin, volgens een mevrouw in een informatiehokje moest ik via Schiphol reizen en wel METEEN instappen. Volgens de conducteur vd trein moest ik echter naar Amsterdam Centraal en daar overstappen op de trein naar Amersfoort alwaar Ilonne op mij stond te wachten. Wederom vertrokken wij 'a cause de NS' met minimaal een half uur vertraging. Lisa was er ook weer bij en volgens mij was ze me nog niet vergeten. Zij begroette mij enthousiast en leek er weer zin in te hebben. Toen de conducteur uiteindelijk kwam kreeg Ilonne het ineens Spaans benauwd. Zij realiseerde zich ineens dat zij wel een treinkaartje voor Lisa had gekocht maar dat zij zelfvergeten was om in te checken. De conducteur maakte er gelukkig geen groot iets van en Ilonne mocht op het volgende perron nog inchecken. De hele reis naar Haren kostte haar dus maar 7 euro. 'Some have all the luck' Het laatste stukje reis verliep rustig en rond 13.00 uur namen wij de bus in Haren naar het beginpunt van de tocht van vandaag. Het viel allemaal niet mee..... Jas aan, jas uit, regenhoes over rugzak, oh nee, eerst nog iets pakken.... Paraplu open, paraplu dicht, warme broek aan of uit.... En uiteindelijk na ongeveer 1 kilometer sukkelen kwamen wij op gang. Het was een prachtige wandeling door een enorm groen en landelijk landschap. Af en toe kwam er zelfs een zonnetje tussen de buien door. Zo'n 6 kilometer voor Zuidlaren besloten wij koffie te drinken in een mooie oude boerderij, nu een restaurant. Ilonne meende Miep te herkennen, de vrouw van Bob, een neef van Ilonne. Ongelooflijk en wat leuk om op deze manier je familie tegen te komen. Na een heerlijk stuk appeltaart vertrokken wij voor de laatste kilometers van de dag. Hoe schattig, een eindje verderop een tuin met een rustplek voor Pieterpad lopers met drankjes, koffie en thee, marsjes etc tegen een kleine vergoeding. Leuk hoor. Een tijdje later liepen wij Zuidlaren binnen met zijn mooie brink en nadat we eten hadden gekocht voor Lisa hebben wij zelf ook heerlijk gegeten bij ni hua, lekker Japans . Om 21.00 uur de bus genomen naar Annen. Wat wij steeds tegenkomen hier in het noorden is dat alle buschauffeurs ons willen helpen op de juiste plek uit te stappen. Soms rijden zij daar zelfs een stukje voor om... Ons b&b in Annen is weer super. Mooie grote kamer met een praktische en grote woonkeuken. Vriendelijke eigenaresse Marinette, die ons morgen naar Rolde brengt waar wij dag 2 van Rolde naar Zuidlaren, 18 kilometer gaan lopen. Joepie, zonder rugzak want morgenavond slapen wij hier weer.