ilonenhedy.reismee.nl

Dag 6: van Rolde naar Schoonloo

Na een prima nacht voor zowel Ilonne, Lisa en voor mij gingen wij met alle bagage om half negen op weg naar bakker Joost in Annen. Onze gastvrouw van de B & B had een familiedag en dus mochten wij bij de bakker gaan ontbijten. Het was een heerlijk ontbijt en het brood kon niet verser en knapperiger. Ik had enkele dagen geleden een belbus besteld die ons van Annen naar Rolde kon brengen. In het noorden van Nederland bestaan dit soort dingen. Er rijdt dus een bus op gezette tijden maar hij rijdt alleen als je 'm reserveert. Toen wij even te vroeg aan kwamen lopen stond er inderdaad een minibusje op ons te wachten. De aardige chauffeur startte na even (op niemand) wachten de bus. Wij hoefde deze rit naar Rolde niet te betalen. Deze ging op rekening zei de vriendelijke chauffeur.... Wederom begon de wandeldag dus in rolde maar nu was ons einddoel Schoonloo. Een wandeling van 18 kilometer. Het begon prima, lekker weer, geen regen. Even later, op een enorm lang bospad begon het echt te plensen. Met bakken viel het uit de lucht. Deze wolkbreuk duurde wel een uur en gedurende dat hele uur liepen wij over dat lange bospad. Dan kun je toch wel zien dat Ilonne echt een bikkel is en zich zonder morren of klagen overgeeft aan de situatie. Ik heb het daar moeilijker mee maar..... na regen komt zonneschijn en ook nu was dat zo. Na een kopje koffie onderweg liepen wij het laatste deel van de wandeling met een prachtig zonnetje waardoor we gelukkig ook nog optimaal konden genieten van de prachtige heidevelden en de geheimzinnige bossen. Om 17.00 uur de bus vanuit Schoonloo naar Assen genomen en in Zwolle goed afscheid genomen. Op naar de volgende keer.

je moeder

Wat een mooi reis verhaal, jammer dat het weer niet altijd mee werkt,maar het ook een kwetsie van doorzettenwant dan heb je een goede aan Ilonen,
Gr JE moeder..............

wessel

Dames, ( 3x) veel succes voor de komende twee dagen

Groet,

Wessel + Opa !!

je moeder

Het was boffen met weer je moet maar denken je smelt niet van de regen maar wel van de zon dus er weer ertegen aan,
succes dames tot de volgende keer.....
Gr je Moeder